9/14/2015

Mijn eerste keer naar de sportschool


Hoi allemaal!
Ik ben net terug van mijn eerste bezoek aan de sportschool.. Ik heb een proefweek genomen en ik kan de hele week alles uitproberen!

Bij aankomst kreeg ik meteen een uitleg. De sportschoolinstructeur liet alle apparaten zien, en ik probeerde wat dingen uit. Ik had meteen zin om voor 'het echie' te gaan, maar daar was nog niet echt tijd voor helaas. Ik zou namelijk om 8 uur een groepsles hebben!
Of ik er zin in had? Hm, niet echt eigenlijk.
Of nouja, ik had er heel veel zin in, maar ik voelde me toch wel wat machteloos zo ongetraind in mijn eentje, voor de allereerste keer, tussen allemaal gespierde mensen.


De groepsles waaraan ik mee deed was een full body workout. Dit hield in dat er een parcour was neergelegd met onder andere gewichtjes waarmee je oefeningen moest doen en een soort bankje om op te springen, te squatten en vervolgens weer af te springen. Ook was er een plek om te boxen en je moest in tweetallen een zware bal in een trampoline gooien, waarna de ander hem op moest vangen en een squat doen. Deze oefeningen deed je steeds 30 seconden en daarna moest je naar het volgende onderdeel.

In het begin voelde ik me wel ongemakkelijk moet ik zeggen. Oefeningen waren toch niet zo makkelijk als ze er uit zagen, haha!
Gelukkig liep de sportschoolman (noem je dat zo?) rond en die kon goede aanwijzingen geven waardoor ik me toch wat zekerder ging voelen.
En daarbij, waar zou ik onzeker over moeten zijn? Iedereen is ten slotte ergens begonnen, toch!?

Na 20 minuten, die zo voorbij vlogen, was de les alweer voorbij. Ik heb zeker weer zin in de volgende keer!

Deze week ga ik allemaal nieuwe dingen proberen in de sportschool, hier kunnen jullie volgende week weer over lezen.

Ik hoop dat ik vele van jullie een beetje over de sportschoolangst heen heb kunnen helpen, en ga kunnen helpen. Er is niets engs aan. Gewoon lekker gaan! (he, dat rijmt)

Liefs, Maks


Geen opmerkingen:

Een reactie posten